"اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَدَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا"

Menu
JUX Mega Menu - модуль joomla Видео

شروع ثبت نام هجدهمین مسابقات ملی مهارت-مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بیرجند (مرحله شهرستانی )

 

ثبت نام هجدهمین مسابقات ملی مهارت آغاز و تا تاريخ 1396/04/10 ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومي مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بیرجند، علاقمندان به شركت در هجدهمين مسابقات ملی مهارت مي توانند تا 10تیر ماه سال جاري نسبت به ثبت نام خود به صورت الکترونیکی و از طریق سایت دفتر مسابقات ملی مهارت به آدرس www.skill.irantvto.irاقدام نمایند و پس از ثبت نام، مدارك لازم را براي تأييد به يكي از مراكز آموزش فني و حرفه اي شهرستان خود تحويل  دهند.

اين گزارش مي افزايد: شرط سني براي داوطلبان رشته هاي ساخت و توليد تیمی و مكاترونيك، متولدين 1372/10/11به بعد و براي ساير رشته ها متولدين 1375/10/11 به بعد است .

به گزارش مذكور جوانان ماهر شامل کارآموزان وآموزش ديدگان مراکز آموزش فنی وحرفه ای، هنرجويان آموزش و پرورش در رشته های کار و دانش، فنی و حرفه ای و نظری، دانشجويان آموزشکده های فنی و حرفه ای و آموزش عالی و همچنين کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می توانند با رعايت شرايط سني ذكر شده در اين دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت نمايند.

بر اساس اين گزارش، مدارك لازم براي ثبت نام در هجدهمين مسابقات ملي مهارت شامل: عكس 4×3 تمام رخ جدید، كپي از تمام صفحات شناسنامه، كپي كارت ملي، كپي آخرین مدرك تحصيلي یا معرفي نامه از نهاد آموزشي مرتبط، كارت پایان خدمت یا معافيت نظام وظيفه (برای داوطلبان ذكور و مشمول) ، گواهي اشتغال به تحصيل برای دانشجویان و محصلان به ویژه داوطلبان ذكور كه معافيت تحصيلي مي باشد.

بنا بر اين گزارش، سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور به عنوان نماينده ايران در سازمان جهاني مهارت (WSI )، متولي برگزاري مسابقات ملي مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوري به صورت سالانه مي‌باشد که مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ملي مهارت تا تاريخ 1396/04/13در هر شهر و مرحله استانی در تاريخ 5 و6 مرداد ماه و مرحله کشوری نیز در نیمه دوم آذرماه برگزار می شود.

اين گزارش مي افزايد: در مرحله شهرستاني مسابقات ملي مهارت، پس از ارزشیابی لازم که توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هر استان صورت می گیرد نفرات برتر در هر شهر انتخاب و به مرحله استانی معرفی می‌شوند که در مرحله استانی نیز با برگزاري آزمون عملي (حداکثر 2 روز) نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفي به مرحله کشوری اقدام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومي اين سازمان، هجدهمین مسابقات ملی مهارت در 36 رشته شامل : آكواترونيك (فناوری آب)، الكترونيك، آجرچيني،  تاسیسات الکتریکی،  تبرید و تهویه، تراش CNC ، رباتيك (تيمي 2 نفره)، طراحی و توسعه وب،  طراحی مهندسی مکانیک، فناوري اطلاعات(راه کارهای نرم افزاری برای تجارت)،  فناوري اطلاعات (مدیریت سیستم های تحت شبكه)،  فناوري طراحي گرافيك، فرز CNC، خیاطی ( فناوری مد)، كاشي كاري ديوار و كف، كابينت سازي (چوبي)، لوله كشي و گرمايشي، مكاترونيك (تيمي 2 نفره)، فناوري خودرو،  نقاشی خودرو، اتصالات چوبي،  آشپزی،  قنادی ( شیرینی پزی)، طراحي فضاي سبز(تيمي 2 نفره)، جوشكاري، جواهرسازي، ساخت وتوليد (تيمي3 نفره)، كنترل صنعتي، صافکاری خودرو، کار بر روی صفحات فلزی و گل آرایی، معماری سنگی، نجاری، گچکاری، شبکه های کابلی و تعمیر و نگهداری و سایل نقلیه سنگین برگزار مي‌شود.

بر اساس اين گزارش، ارتقاء فرهنگ مهارت آموزي در ميان جوانان، معرفي آموزش‌هاي مهارتی و اهميت نقش آن در توسعة اقتصاد به عموم مردم وجلب نظر مسئولان، بنگاه‌هاي اقتصادي، صنايع وصنوف برای مشاركت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملي مهارت، ايجاد فرصتي مناسب برای تبادل اطلاعات فني و تجارب حرفه‌اي، شناسايي ومعرفي افراد ماهر ونخبه به صنايع وبنگاه‌هاي اقتصادي و فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان كشور از جمله اهداف برگزاري مسابقات ملي مهارت است.

شايان ذكر است، برگزیدگان نهایی هجدهمين و نوزدهمين مسابقات ملی مهارت پس از شركت در اردوهاي آماده سازي و گزينش نهايي، درچند رشته منتخب به  چهل و پنجمين مسابقات جهانی مهارت که در سال 2019 در کشور روسیه برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

منشور هجدهمین مسابقات ملی مهارت

شهريه دوره هاي آموزشي عمومی سال 1396- آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای خراسان جنوبی

شهريه دوره هاي آموزشي عمومي

تحولات مداوم تكنولوژي و نياز روز افزون بازار كار به نيروي كار ماهر و مجرب در سال هاي اخير از يك سو و ضرورت سرعت بخشيدن به گسترش خدمات آموزشي با رويكرد مشاركت بيشتر بخش غيردولتي، سازمان آموزش فني و حرفه اي را با تقاضاهاي جديد و متنوعي روبرو ساخت و سبب گرديد تا اين سازمان ضمن ارتقاء و به روز رساني آموزش هاي بخش دولتي از توان و ظرفيت هاي بخش غيردولتي نيز بهره جويد. از اينرو به استناد ماده 111 قانون كار جمهوري اسلامي ايران، نخستين بار آئين نامه نحوه‌ي تشكيل و اداره آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي بنا به پيشنهاد شماره 53843 مورخ 1365/5/7 وزارت كار و امور اجتماعي وقت در جلسه مورخ 1365/7/2 هيات محترم وزيران مطرح و مورد تصويب قرار گرفت. اين امر به بخش خصوصي مايل به حضور در عرصه ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي اجازه داده است كه با دريافت مجوز تاسيس از ادارات كل استاني سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور نسبت به راه اندازي آموزشگاه فني و حرفه اي آزاد اقدام و بر اساس ضوابط ابلاغي از سوي دفتر موسسات كارآموزي آزاد و مشاركت هاي مردمي سازمان و با در نظر گرفتن برنامه هاي مصوب نسبت به ارائه خدمات آموزشي اقدام نمايند.

در راستاي اجرايي نمودن بندهاي ماده 21 قانون برنامه پنجم توسعه خاصه بند الف ( استمرار نظام كارآموزي و كارورزي در آموزش هاي رسمي متوسطه و عالي، غيررسمي فني و حرفه اي و علمي و كاربردي ) سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور نسبت به تدوين "سند راهبردي مهارت و فناوري" مشتمل بر 8 راهبرد،27 سياست و بيش از 250 برنامه اقدام نموده است، كه در دستور كار دفاتر ستادي ذيربط قرار گرفته است. يكي از برنامه هاي در دست اقدام مرتبط با حوزه موسسات كارآموزي آزاد اشاعه آموزش هاي مهارتي از طريق حضور بخش غير دولتي در كشورهاي مختلف است كه از جمله اقدامات انجام شده جهت تسهيل مشاركت اين بهره برداران مي توان به تدوين و تصويب شيوه نامه آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آزاد خارج از كشور اشاره نمود.

در حال حاضر بيش از 10000 آموزشگاه فني و حرفه اي آزاد در سراسر كشور در چارچوب ضوابط و شرايط مندرج در آئين نامه نحوه تشكيل و اداره آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي و تحت مديريت دفتر موسسات كارآموزي آزادو مشاركت هاي مردمي راه اندازي شده كه اقدام به برنامه ريزي و اجراي دوره هاي آموزشي در چارچوب استانداردهاي مهارتي مصوب مي نمايند. اين دوره هاكه در قالب 40رشته و بالغ بر 550 عنوان حرفه با نظارت مستمر سازمان در بخش غيردولتي اجرا وارائه مي گردد، حائز اعتبار و ارزشي معادل دوره هاي آموزشي بخش دولتي بوده و در صورت موفقيت كارآموزان آموزش ديده در آزمون هايي كه در پايان دوره آموزش توسط سازمان برگزار مي شود گواهينامه اي با كد بين المللي به فرد اعطا مي گردد.

آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان خراسان جنوبی - سال 1396

 

جلسه هم اندیشی توسعه آموزش های مهارتی و بهره گیری از فناوری اطلاعات در آموزش الکترونیکی

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بیرجند: درتاریخ 1395/12/21 جلسه هم اندیشی توسعه آموزش های مهارتی و بهره گیری از فناوری اطلاعات در آموزش الکترونیکی با حضور ریاست ، کارشناسان ، مربیان و آقای عارفی نژاد در مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان بیرجند برگزار گردید.

   حسین دانش رییس مرکزآموزش فنی و حرفه ای شهرستان بیرجند ضمن تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته زن ، فراگيری الکترونيکي، يادگيری الکترونيکي يا آموزش مجازي در ساده ترين شکل به مفهوم ارائه محتواي درسي از طريق اينترنت ،نرم افزارهای آموزشی و اپلیکیشن ها ی مورد نیاز مي باشد. بهترين تعريف آموزش مجازی آن بخش از فرايند يادگيری و تعليم است که از طريق تار جهان گستر صورت مي گيرد.

ایشان افزودند: که مربیان مجرب مرکز می توانند فصلی از استاندارد را با همکاری کارشناسان و آقای عارفی نژاد مشخص نموده و در این زمینه فرآیند پژوهشی و ساخت محتوای آموزشی مجازی را مهیا ساخته تا مخاطبان سازمان در بخش های مختلف (صنعت ، کشاورزی ، خدمات و هنر) مهارت های لازم را کسب نمایند ودر آموزش های سنتی عوامل محیطی و مؤثر در امر آموزش بسیار آهسته تغیر می‌کنند ولی مهمترین عامل مؤثر در آموزش های الکترونیکی محیط حاکم بر آن یعنی فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات میباشد که لحظه به لحظه در حال تغیر و تحول است.

عارفی نژاد کارشناس و مدرس آموزش های مجازی شهرستان بیرجند تولید شبیه ساز ها و محتوای آموزشی فرآیندی ساخت یافته است برای تصمیم سازی و به اجرا درآوردن تصمیمات و به منظور هدایت یک سازمان در نیل به اهداف از قبل تعین شده. این فرآیند حیاتی است ، زیرا باید بتواند سازمان مورد نظر را در مقابل شرائط متغیر و ناگهانی آماده نگهدارد خواه این اتفاقات از قبل قابل پیش بینی شده باشند یا نشده نباشند.

وی در ادامه بیان داشت : که می توانیم با ظرفیت ها و امکانات مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بیرجند در حرف مختلف ، محتوای آموزشی الکترونیکی را تهیه نمود

در ادامه مربیان مرکز دیدگاه های خود را در خصوص آموزش های مجازی بیان داشته و درمورد نرم افزارهای مورد استفاده جهت ساخت محتوا بحث و گفتمان کردند و مقررشد تا مربیان ، بخشی از سرفصل استاندارد آموزشی کارگاه را مشخص نموده و با تهیه محتوای درسی و تصاویر مورد نیاز و تشکیل تیم های آموزشی در روند ساخت محتوای آموزشی الکترونیکی نقش ارزنده ایی ایفا نمایند.